Ana içeriğe atla

Ahmet Yaşar Sorularımızı Cevapladı

Maher Holding Sigorta Grubu Başkanı Ahmet Yaşar; Maher Holding Sigorta Grubu şirketlerinden Quick Sigorta ve Corpus Sigorta’nın Kahramanmaraş ve çevresindeki illerinde yaşanan deprem felaketi sonrası yapılan çalışmalar ve faaliyetler hakkında sorularımızı cevapladı.

Maher Holding Sigorta Grubu Şirketleri Depremzedelerin Yanında

6 Şubat depremini ilk duyduğunuz andaki tepkinizi ve yaşadığınız duygunuzu bize kısaca anlatır mısınız?

Deprem en büyük doğal afetlerden biri ve Türkiye konumu gereği bir deprem ülkesi. Evet, her ne kadar bu bilgiye sahip olsak da içten içe yeterince hazır olamadığımızı bilmek, deprem haberi aldığımızda da yüreğimizi ağzımıza getiriyor. Hele ki 6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli olup 12 ilde büyük hasar yaratan bu felaket hissiyatımızı da kat be kat artırıyor. Bölgenin dört bir yanından haberler gelmeye başladığında tablonun vahameti de yavaş yavaş anlaşılmıştı ve bir yandan acısını yaşarken bir yandan da harekete geçmemiz gerektiğinin farkındaydık. Hemen arkadaşlarımızla bir araya gelip üzerimize düşeni yapmak için kolları sıvadık. Aslında bölgeden uzakta olan herkes gibi derin üzüntü, telaş ve zamanında yetişememe korkusunu birlikte yaşadık diyebilirim.

Depremin hemen sonrasında şirket olarak nasıl bir planlama yaptınız? Öncelikleriniz neler oldu?

Çok yönlü düşünmeye gayret ettik çünkü hem zamansal olarak hem de coğrafyanın büyüklüğü olarak her zamankinden daha fazla koordineli olmayı gerektiren bir durum vardı karşımızda. Dolayısıyla maddi, ayni ve insanı olacak şekilde tüm ihtiyaçlara cevap verecek şekilde bir destek paketi oluşturduk. AFAD başta olmak üzere birçok yardım kuruluşlarına haftalık olacak şekilde destek sağladık. Ayrıca bu yardımlar dışında şirket yöneticilerimiz, acentelerimiz ve gönüllü çalışanlarımızla birlikte tırlarımıza konteyner, çadır ve muhtelif malzemeleri yükleyip ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. İlk hafta 14 milyon, ikinci hafta ise 30 milyon TL değerinde nakdi yardım ve destek sağladık. İlk andan itibaren deprem bölgesinde olan ve etkilenen acentelerimizin ve ailelerinin güvenli bölgelere transferlerini sağlarken konaklama ve tıbbi ihtiyaçlarını da karşıladık. Ofis ihtiyaçlarını gidermek üzere konteyner acente hizmet merkezleri oluşturduk, ofislerimizi açtık. Gaziantep de oluşturduğumuz lojistik merkezimize yurdun dört bir yanından yaptığımız tedarikleri ulaştırarak , tırlarımızla bölge acentelerimize ve vatandaşlarımıza çadır başta olmak üzere ısıtıcı , battaniye  ve insani yardım malzemelerini ulaştırdık, ulaştırmaya devam ediyoruz.

Sigorta şirketi olarak acentelere büyük kıymet verdiğinizi yakından biliyoruz. Deprem ve sonrasında sigorta acentelerine neler söylemek istersiniz? büyük bir ailenin parçası olduklarını duymaları için söyleyecekleriniz büyük değer taşıyor…

Maher Holding Sigorta Grubu olarak acentelerimizi ekip arkadaşlarımız olarak görüyor, onların faydasını ön planda tutuyoruz her zaman. Maalesef depremde acentelerimizden de acı kayıplar yaşadık, Allah’tan rahmet yakınlarına başsağlığı diliyorum bu vesileyle bir kez daha. Öte yandan bölgede depremden sağ kurtulup yaralanan veya maddi manevi kayıplar yaşayan acentelerimiz de oldu. Kendileriyle iletişime geçip ihtiyaçlarını karşılamak için yanlarında olduğumuzu hatırlattık. Böylesi afetler sonrası halkın yanında olan bir sektörde iş yapıyoruz. Onlara destek olurken her şeyden önce kendi içimizde yaralarımızı sarmak ve birbirimize sarılmak çok önemli.

Gönüllü acentelerimizin yanı sıra bölgedeki acentelerimizin kendi acılarını unutup yardım için seferber olması sadece şirket içinde değil milletçe koca bir aile olduğumuzun göstergesi.

Son olarak da depremden zarar gören tüm milletimize neler söylemek istersiniz? hem şahsi hem de kurumsal kimliğiniz ile söyleyeceklerini okurlarımıza sunmak isteriz.

Yaşadığımız felaketin boyutunun da bizde yarattığı acıların da tarifi mümkün değil elbette ama yaralarımızı sarmada yapacağımız çok şey var. Şirket olarak zaten bizim görevimiz vatandaşlarımızın kayıplarını telafi etmek, elimizden geldiğince de imkanlarımızı kullanarak önümüzdeki süreç boyunca destek olabilmek. Çünkü arama kurtarma, enkaz kaldırma ve insani ihtiyaçların karşılanmasıyla bitmeyecek görevlerimiz. Deprem sonrası hayatın normalleşebilmesi uzun bir süreç ve bu süreçte çocukların eğitim ve psikolojilerinden yetişkinlerin barınma, iş vb. gibi ihtiyaçlarına kadar birçok konuda desteğe hep ihtiyaç olacak. Grubumuz ve şirketlerimiz olarak bu süreçte elimizden geleni yapacağımızı belirtmek isterim.

https://www.ifhaber.com/sigortacilik/ahmet-yasar-sorularimizi-cevapladi/?feed_id=6205&_unique_id=63fe324110434

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EY Küresel Sigorta Görünümü 2025 Raporu Yayımlandı!

EY , Küresel Sigorta Görünümü raporunun 2025 versiyonunu yayımladı. Sigorta şirketlerine önemli bir rehberlik sunacak rapora göre; küresel çapta sigorta şirketlerinin birçok zorluğa rağmen son dönemde güçlü bir performans sergilediği dikkat çekiyor. İnovasyon yatırımlarını katma değerli hizmetlere ve güvenlik açıklarına doğru yönlendirmenin, sigorta şirketlerini önümüzdeki dönemde daha ileriye taşıyacağı öngörülüyor. Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY; güvenlik açıklarının olduğu her alanın, sigorta şirketlerinin amacına uygun bir şekilde yenilik yapabilmesi ve büyüyebilmesi için önemli sorumluluklar getirdiğini ortaya koyan Küresel Sigorta Görünümü 2025 raporunu yayımladı. Rapor; sigorta şirketlerini etkileyen değişen küresel dinamikler karşısında inovasyona dayalı bir büyüme sağlanması gerektiğini gösteriyor. Rapora göre, küresel çapta siber saldırılardan kaynaklanan kayıpların %99'unun ve doğal af...

Erdinç Yurtseven Kimdir?

Erdinç Yurtseven , Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta 'nın Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır. 30 yılı aşkın deneyime sahip olan Yurtseven , sigorta sektöründe önemli bir liderdir. Kariyerine kamu sektöründe başlamış ve ardından özel sektördeki başarılarıyla tanınmıştır. MAPFRE Sigorta 'daki liderliği, sektöre kattığı yenilikçi bakış açısı ve stratejik vizyonuyla şirketi Türkiye’deki en güçlü sigorta markalarından biri haline getirmiştir. Eğitim Gies College of Business - University of Illinois Urbana-Champaign Master of Science in Finance (2001 - 2003) Finans alanında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Bu eğitim, finansal yönetim ve stratejik karar alma becerilerini geliştirmiştir. Marmara Üniversitesi Bachelor's degree, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Public Administration (1985 - 1989) Kamu Yönetimi bölümünden lisans eğitimini almış ve ekonomi ile yönetim alanlarında sağlam bir temel kazanm...

QNB Sigorta, Sigorta Sektörü Plaj Voleybolu Turnuvası’nda Adını Kürsüye Yazdı

QNB Sigorta çalışanları, Sigorta Sektörü Plaj Voleybol Turnuvası’na kadın ve erkek takımlarıyla katılarak sektör paydaşlarıyla eğlenerek mücadele etti. QNB Sigorta Kadın Voleybol Takımı, turnuvanın 3.sü olarak bu yılın gözde takımlarından biri oldu. Köklü sigortacılık tecrübesiyle bireylerin sadece zor günlerinde değil her anlarında yanlarında olmayı hedefleyen QNB Sigorta, sektör paydaşlarıyla birlikte plaj voleybol turnuvasında mücadele etti. Tüm faaliyetlerinde “Sigorta, her ne yapıyor olursak olalım o anı yaşamamızı, keyfini çıkarmamızı sağlamalı’ felsefesini benimseyen QNB Sigorta çalışanları, Sigorta Sektörü Plaj Voleybol Turnuvası’na katılarak kurumsal değerlerini plaja taşıdı ve kura çekimleriyle belirlenen karşılaşmalar ile dostça keyifli bir mücadele verdi. Kadın Voleybol Takımı ile 7 karşılaşmanın 6’sında galibiyet alan QNB Sigorta, turnuvanın 3.sü oldu. “Bugün, Bugünü Yaşa” diyerek sadece müşterilerinin gelecek endişelerini azaltmakla kalmayan QNB Sigorta, çalışa...