Ana içeriğe atla

Sigorta Sektörünün Gelişebilmesi İçin Dijitalleşme Şart

Çağımızda dijitalleşme, tüm iş dünyasını, ürün ve hizmetleri hızla dönüştürüyor. Bu değişim sigorta sektörünü de olumlu yönde etkiledi. Müşteriler, artık sigorta ürünlerini araştırmak ve satın almak için interneti kullanıyor. Bu nedenle, sigorta acenteleri için dijitalleşme kaçınılmaz hale geldi. Son dönemde dijitalleşmenin artması ile birlikte ortaya çıkan “dijital müşteri yolculuğu” kavramı, sigorta sektöründe poliçe satın alma öncesi dönem, sigortalılık dönemi ve tazminat işlemlerini kapsayarak büyük kolaylık sağlıyor.

İnternetin gücünden yararlanarak, acentenlerin hedef kitlesine daha geniş bir alanda ulaşabileceğini söyleyen Monopoli Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Bonofiyel: “Tüm sektörlerin olduğu gibi sigortacılığın da dijitalleşmesi şart oldu. Sigorta şirketleri, dijitalleşmenin dönüştürücü etkisiyle, iş süreçlerini büyük ölçüde ve hızla yenileyebiliyor. Özellikle sigortacılığın poliçeleşme, hasar ve müşteri ilişkileri süreçleri baştan sona dönüşüyor. Müşteri, teminat verilen öğe ve riziko hakkındaki tüm verileri dijitalleşerek daha kolay analiz edebiliyor ve tabii daha kolay saklayabiliyor. Böylece fiyatlama ve ürün satış süreçlerinde daha büyük ve etkin dataya hakim olan şirketler sektörde ticari olarak olumlu yönde ayrışma fırsatı yakalayabilir” dedi ve ekledi: “Bu noktadan hareketle Monopoli Sigorta olarak öncelikle tüm süreçlerimizi dijitalleştirmeye odaklanmış durumdayız. Dijital dönüşüm sürecimizde, müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlamak ve onların beklentilerine daha hızlı ve etkili bir şekilde cevap verebilmek için teknolojiyi aktif bir şekilde kullanıyoruz. Müşteri deneyimini iyileştirmek adına, online platformlar üzerinden kolay erişilebilir teklif ve hizmetler sunmak ve dijital iletişim kanallarını aktif bir şekilde kullanarak müşterilerimizle etkileşimimizi güçlendirmeyi planlıyoruz. Bunu yaparken de sadece satış süreçlerimizi değil, sigortalılarımızın hasar, tahsilat ve diğer satış sonrası süreçlerini de takip edebilecekleri bir dijital platform hazırlığı içindeyiz. Amacımız müşteri memnuniyetini arttırıcı ve hayatlarını kolaylaştırıcı adımlar atabilmek.”

https://www.ifhaber.com/sigortacilik/sigorta-sektorunun-gelisebilmesi-icin-dijitallesme-sart/?feed_id=21907&_unique_id=655cacf86e155

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Halkbank Üreten Kadınlar Buluşmaları Başladı

Kadın girişimciliğini Türkiye’nin kalkınma hedeflerinin temel taşı olarak gören Halkbank , Üreten Kadınlar Buluşmaları ’na devam ediyor. 250 bin kadın girişimciye sağladığı 91 milyar TL'lik finansal destekle ekonomik ve toplumsal dönüşüme kalıcı katkı sağlayan Halkbank, 2025 yılında da Türkiye genelinde farklı illerde gerçekleştireceği buluşmalarla girişimcilik ekosisteminin gelişmesine öncülük etmeyi sürdürüyor. Halkbank, Kadınların Üretim Gücünü Türkiye Genelindeki Buluşmalarla Destekliyor Kadın girişimciliğini Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınma hedeflerinin temel unsurlarından biri olarak gören Halkbank , bu alandaki öncü çalışmalarını kesintisiz sürdürmeye devam ediyor. 2021–2022 yıllarında yoğun ilgi gören Üreten Kadınlar Buluşmaları, 5 Mayıs 2025 tarihinde Eskişehir ’de gerçekleştirilen ilk etkinlikle yeniden başladı. Eskişehir’de gerçekleşen ilk buluşma, kadın girişimciler tarafından yoğun ilgi ve takdirle karşılanırken; etkinlikler ile kadınların girişi...

EY Küresel Sigorta Görünümü 2025 Raporu Yayımlandı!

EY , Küresel Sigorta Görünümü raporunun 2025 versiyonunu yayımladı. Sigorta şirketlerine önemli bir rehberlik sunacak rapora göre; küresel çapta sigorta şirketlerinin birçok zorluğa rağmen son dönemde güçlü bir performans sergilediği dikkat çekiyor. İnovasyon yatırımlarını katma değerli hizmetlere ve güvenlik açıklarına doğru yönlendirmenin, sigorta şirketlerini önümüzdeki dönemde daha ileriye taşıyacağı öngörülüyor. Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY; güvenlik açıklarının olduğu her alanın, sigorta şirketlerinin amacına uygun bir şekilde yenilik yapabilmesi ve büyüyebilmesi için önemli sorumluluklar getirdiğini ortaya koyan Küresel Sigorta Görünümü 2025 raporunu yayımladı. Rapor; sigorta şirketlerini etkileyen değişen küresel dinamikler karşısında inovasyona dayalı bir büyüme sağlanması gerektiğini gösteriyor. Rapora göre, küresel çapta siber saldırılardan kaynaklanan kayıpların %99'unun ve doğal af...

Erdinç Yurtseven Kimdir?

Erdinç Yurtseven , Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta 'nın Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır. 30 yılı aşkın deneyime sahip olan Yurtseven , sigorta sektöründe önemli bir liderdir. Kariyerine kamu sektöründe başlamış ve ardından özel sektördeki başarılarıyla tanınmıştır. MAPFRE Sigorta 'daki liderliği, sektöre kattığı yenilikçi bakış açısı ve stratejik vizyonuyla şirketi Türkiye’deki en güçlü sigorta markalarından biri haline getirmiştir. Eğitim Gies College of Business - University of Illinois Urbana-Champaign Master of Science in Finance (2001 - 2003) Finans alanında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Bu eğitim, finansal yönetim ve stratejik karar alma becerilerini geliştirmiştir. Marmara Üniversitesi Bachelor's degree, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Public Administration (1985 - 1989) Kamu Yönetimi bölümünden lisans eğitimini almış ve ekonomi ile yönetim alanlarında sağlam bir temel kazanm...