Ana içeriğe atla

Sigorta Sektöründe Dijitalleşme Hız Kazandı 

Yapay zeka ve veri analitiği, mobil uygulamalar ve self servisler, blokchain teknolojisi ve akıllı kontratlar, nesnelerin interneti ve telematik, dijital müşteri deneyimi ve kişiselleştirme, çevrim içi hasar yönetimi ve hızlı işlem sigorta sektöründe dijitalleşme denilince ilk aklımıza gelen gelişmeler olarak ön plana çıkıyor.

Sigorta Sektörünün 2025 Ajandasında Dijitalleşme Ön Planda Olacak

Yeni dijital platformlar, ekosistemler ve dijital dağıtım kanalları aracılığıyla yenilikçi sigorta ürün ve hizmetleri hayatımıza girdi. Ancak, bu gelişim süreci her sigorta kuruluşunda farklılık gösteriyor ve hızla modernize olup gelişme kaydedebiliyor.

Büyük gelişimde asistans hizmetlerinin dijitalleşmesi de önemli bir rol oynuyor. Teknolojik gelişmeler, yol yardım asistans hizmetlerini daha verimli, müşteri dostu ve veri odaklı hale getiriyor. Remed Assistance Genel Müdürü Kemal Baykan, şirketin ilk metal yakalı çalışanı Remy'nin yol yardım hizmetlerindeki dijitalleşme sürecinde çok önemli bir rol oynadığını belirtiyor ve bu alandaki dijitalleşme çalışmalarını hızlandırmayı planladıklarını ifade ediyor. Baykan konuyla ilgili yaptığı açıklamada; “Teknolojik ilerlemelerle birlikte, hız ve veriye anlık erişim, modern sigorta şirketlerinin başarısı için kritik bir faktör haline geldi. Rekabetin yoğun olduğu bu ortamda, sigorta şirketlerinin platformlarını etkili bir şekilde yönetme, güncelleme planları yapma ve yenilikçi ürünleri hızlı bir şekilde piyasaya sürme yetenekleri, başarılarını belirleyen anahtar faktörler arasında yer alıyor. Hızlı değişen müşteri taleplerine cevap verebilmek ve pazardaki değişikliklere uyum sağlayabilmek için, şirketlerin esneklik ve yenilikçilik konusunda öncü olmaları gerekiyor. Bu yüzden, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak operasyonel süreçleri optimize etmek ve müşteri deneyimini iyileştirmek, günümüzdeki sigorta sektörünün en önemli önceliklerinden biri.” dedi.

Sigortacıların Kayıp Oranlarında Azalma Görebiliriz

2025 yılında sigorta sektöründe beklenen yapay zeka, açık finans, blockchain ve nesnelerin interneti gibi yeni trendler, sektördeki tüm paydaşlar için önemli fırsatlar sunabilir. Bu teknolojilerin entegrasyonuyla birlikte, sigorta şirketleri daha verimli iş süreçleri oluşturabilir, müşterilere daha iyi hizmet sunabilir ve daha doğru fiyatlandırma stratejileri geliştirebilirler.

2025 yılı, nesnelerin interneti, büyük veri ve robot teknolojilerindeki yeniliklerin, sigorta endüstrisine 3,2 trilyon ABD doları değerinde bir katkı sağlayacağı öngörülüyor. Bu teknolojiler, veri kaynaklarının ve analitik gücünün artmasını sağlayacak ve sektörde olay ve kullanıma dayalı sigorta modelleri ile gerçek zamanlı fiyatlandırma gibi yeni yeteneklerin önünü açacak.

Sigorta sektöründeki teknolojik gelişmeleri değerlendiren Remed Assistance Genel Müdür Yardımcısı Kemal Baykan; “Dijital verilerin işlenilmesi ve kullanılması, giyilebilir cihazlar da dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan gelen ayrıntılı verilerden yararlanarak daha kapsamlı sigortalama süreçlerine olanak tanıyacaktır. Gelişmeler bize gösteriyor ki sigortacıların kayıp oranlarında yüzde 3-8 puanlık bir azalma hedeflediği sigortalama süreçlerinde önemli operasyonel iyileştirmelere yol açmaktadır. Ayrıca sektör, akıllı ev sensörlerinden, araç telematik verilerinden, fabrika ve depo sensörlerinden ve giderek artan sayıda IoT teknolojisine sahip cihazlardan gelen veri girişleriyle, sigorta ürünlerine kapsam dahilinde uygulanabilecek benzer senaryoların daha geniş çapta benimsenmesine doğru bir yol alıyor.“ dedi.

Asistans Hizmetlerinde De Dijitalleşme Ön Planda Olacak

Teknoloji, yol yardım hizmetlerinde de devrim yaratarak hizmet ve süreçleri daha verimli, müşteri dostu ve veri odaklı hale getiriyor. Sektör, bu değişikliklere uyum sağladıkça, sürücülerin ihtiyaç anında daha güvenilir yol yardım hizmeti bekleyebileceğini öngörebiliriz.

Yol yardım asistans hizmetlerindeki teknolojik gelişmelere değinen Remed Assistance Genel Müdürü Kemal Baykan; “Son yıllarda yol yardım hizmetlerindeki teknolojik gelişmelerle, trafik ve kasko poliçelerinde sunduğumuz hizmetlerde otomasyona geçiş imkanı sağladığını tespit ettik. Metal yakalı çalışanımız Remy ile aracın arıza veya kaza durumunda bulunduğu konumun belirlenmesi ve en yakın çekicinin yönlendirilmesi gibi verilerin koordinasyonunu sağlayan bir süreç geliştirdik. Bu çalışmaların ilk aşamasını başarıyla tamamladık. Remed Assistance'ın canlı operatörleriyle Remy, araçların çekici organizasyonunu kesintisiz bir şekilde gerçekleştiriyor. Bundan sonra, doğrudan müşteri başvurularını kabul eden bir uygulamanın hayata geçirilmesi ve seyahat asistans hizmetlerini de içeren iş süreçlerinin Remy'e entegre edilmesiyle Remy'i daha da geliştireceğiz. Remy'i farklı alanlarda da kullanarak iş akışlarımızı hızlandırmayı ve operasyonel verimlilik sağlamayı planlıyoruz." dedi.

https://www.ifhaber.com/sigortacilik/sigorta-sektorunde-dijitallesme-hiz-kazandi/?feed_id=31314&_unique_id=6622da97e1b72

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Halkbank Üreten Kadınlar Buluşmaları Başladı

Kadın girişimciliğini Türkiye’nin kalkınma hedeflerinin temel taşı olarak gören Halkbank , Üreten Kadınlar Buluşmaları ’na devam ediyor. 250 bin kadın girişimciye sağladığı 91 milyar TL'lik finansal destekle ekonomik ve toplumsal dönüşüme kalıcı katkı sağlayan Halkbank, 2025 yılında da Türkiye genelinde farklı illerde gerçekleştireceği buluşmalarla girişimcilik ekosisteminin gelişmesine öncülük etmeyi sürdürüyor. Halkbank, Kadınların Üretim Gücünü Türkiye Genelindeki Buluşmalarla Destekliyor Kadın girişimciliğini Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınma hedeflerinin temel unsurlarından biri olarak gören Halkbank , bu alandaki öncü çalışmalarını kesintisiz sürdürmeye devam ediyor. 2021–2022 yıllarında yoğun ilgi gören Üreten Kadınlar Buluşmaları, 5 Mayıs 2025 tarihinde Eskişehir ’de gerçekleştirilen ilk etkinlikle yeniden başladı. Eskişehir’de gerçekleşen ilk buluşma, kadın girişimciler tarafından yoğun ilgi ve takdirle karşılanırken; etkinlikler ile kadınların girişi...

EY Küresel Sigorta Görünümü 2025 Raporu Yayımlandı!

EY , Küresel Sigorta Görünümü raporunun 2025 versiyonunu yayımladı. Sigorta şirketlerine önemli bir rehberlik sunacak rapora göre; küresel çapta sigorta şirketlerinin birçok zorluğa rağmen son dönemde güçlü bir performans sergilediği dikkat çekiyor. İnovasyon yatırımlarını katma değerli hizmetlere ve güvenlik açıklarına doğru yönlendirmenin, sigorta şirketlerini önümüzdeki dönemde daha ileriye taşıyacağı öngörülüyor. Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY; güvenlik açıklarının olduğu her alanın, sigorta şirketlerinin amacına uygun bir şekilde yenilik yapabilmesi ve büyüyebilmesi için önemli sorumluluklar getirdiğini ortaya koyan Küresel Sigorta Görünümü 2025 raporunu yayımladı. Rapor; sigorta şirketlerini etkileyen değişen küresel dinamikler karşısında inovasyona dayalı bir büyüme sağlanması gerektiğini gösteriyor. Rapora göre, küresel çapta siber saldırılardan kaynaklanan kayıpların %99'unun ve doğal af...

Erdinç Yurtseven Kimdir?

Erdinç Yurtseven , Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta 'nın Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır. 30 yılı aşkın deneyime sahip olan Yurtseven , sigorta sektöründe önemli bir liderdir. Kariyerine kamu sektöründe başlamış ve ardından özel sektördeki başarılarıyla tanınmıştır. MAPFRE Sigorta 'daki liderliği, sektöre kattığı yenilikçi bakış açısı ve stratejik vizyonuyla şirketi Türkiye’deki en güçlü sigorta markalarından biri haline getirmiştir. Eğitim Gies College of Business - University of Illinois Urbana-Champaign Master of Science in Finance (2001 - 2003) Finans alanında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Bu eğitim, finansal yönetim ve stratejik karar alma becerilerini geliştirmiştir. Marmara Üniversitesi Bachelor's degree, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Public Administration (1985 - 1989) Kamu Yönetimi bölümünden lisans eğitimini almış ve ekonomi ile yönetim alanlarında sağlam bir temel kazanm...