
NEW YORK - Veri analitiği ve teknoloji çözümleri sağlayıcısı Verisk ile ev, araç ve iş sigortası şirketlerinin ulusal ticaret birliği olan American Property Casualty Insurance Association (APCIA), ABD maluliyet ve hasar sigortası sektörünün 2024 yılında 170 milyar dolar net gelir elde ettiğini açıkladı. Ancak, bir sigorta şirketinin 70 milyar doların üzerinde gerçekleştirdiği sermaye kazançları düşüldüğünde, sektörün net geliri yaklaşık 100 milyar dolara revize edildi. Bu rakam, 2023’teki 40,9 milyar dolarlık net gelirin oldukça üzerinde.
Verisk’in raporu, sektörde birçok önemli alanda kayda değer iyileşmeler olduğunu ortaya koydu. 2024 yılında sigortacılar, 24,8 milyar dolarlık bir sigorta kazancı (underwriting gain) elde etti. Bu, 2023’te kaydedilen 21,8 milyar dolarlık sigorta kaybından önemli bir dönüş anlamına geliyor. Bu, son dört yılda ilk kez tam yıl bazında sigorta kazancı olarak kaydedildi ve sigortacıların primleri, karşılaştıkları risk seviyeleriyle daha iyi uyumlu hale getirme çabalarını yansıtıyor.
Sigortacılar, 2024 yılında 926 milyar dolar prim yazdı. Bu, bir önceki yıla göre artış gösterdi. Kazanılan primler ise %9,8 artışla 895 milyar dolara ulaştı.
Birleşik oran (combined ratio), sektörün karlılığını ölçmede kritik bir gösterge olarak kabul ediliyor. Bu oran, 2023’teki %101,6’dan 2024’te %96,4’e geriledi. Net yazılan primler, 2024’ün ikinci yarısında 29,8 milyar dolar artarak, bir önceki yılın aynı dönemine göre %6,9 büyüdü. Ayrıca, poliçe sahiplerinin fazlası (policyholders’ surplus), 2023 sonunda 1,013 milyar dolar iken, 2024 sonunda 1,082 milyar dolara yükseldi.
2024’ün ikinci yarısında Helene ve Milton Kasırgası gibi doğal afetlerle karşılaşan sektör, buna rağmen güçlü bir büyüme gösterdi. Toplam zararlar ve zarar düzeltme giderleri, 2023’teki 622,4 milyar dolardan 2024’te 634,4 milyar dolara çıktı. Yatırımlar açısından bakıldığında, sektör 163,6 milyar dolarlık net yatırım kazancı elde etti. Bu, bir önceki yılın 73,4 milyar dolarlık toplamının oldukça üzerinde.
Verisk Underwriting Solutions Eş Başkanı Saurabh Khemka, “2023’teki birçok zarar tetikleyicisi 2024’te de devam etse de, sigortacıların primleri gerekli seviyelere yaklaştırma becerisi, 2020’den bu yana ilk kez sigorta kazancı elde edilmesini sağladı. Ancak, özellikle mülk sigortalarında doğal afetlerin etkisi, sektörün karşılaştığı temel sorun olmaya devam ediyor. Bu olayların artan sıklığı ve şiddeti, değişen hava modellerini ve risk manzarasını yansıtıyor. Bu da, maluliyet ve hasar sigortası alanında sigorta yönetiminin giderek karmaşıklaştığını gösteriyor” dedi.
Khemka, “Geçen yıl, 1950’den bu yana en kötü ikinci felaket zararı yılı oldu. Zararların büyük çoğunluğu kasırga ve konvektif fırtına aktivitesinden kaynaklandı. Özellikle Milton Kasırgası ve yıl sonuna doğru yaşanan bir dizi fırtına, dördüncü çeyrekteki felaket taleplerini 2023’ün aynı dönemine göre %113 artırdı. Bu, sigortacıların karşılaştığı hem volatiliteyi hem de finansal baskıyı gösteriyor” şeklinde konuştu.
Khemka, “Olumlu bir not olarak, kişisel otomobil sigortalarında iyileşmeler görüldü. Bu, özellikle kişisel hatlarda yapılan gerekli prim ayarlamalarından kaynaklandı. Ticari otomobil sigortaları da benzer bir eğilim gösterdi, ancak büyüme oranı 2023’teki seviyelere ulaşamadı. Bu değişimler, uzun süredir devam eden sigorta kayıplarına yanıt olarak piyasanın yeniden kalibre edildiğini gösteriyor. Ancak, devam eden belirsizlikler nedeniyle, sigortacıların karlılığı sürdürmek için fiyatlandırma, risk seçimi ve hasar yönetimi stratejilerini dengelemesi gerekecek. Gelecekte, sigortacılar veriye dayalı karar alma ve sigorta yönetimi doğruluğunu artıran teknolojilere güvenmeye devam edecek” ifadelerini kullandı.
APCIA Politika, Araştırma ve Uluslararası İlişkiler Kıdemli Başkan Yardımcısı Robert Gordon, “Maluliyet ve hasar sigortası sektörü 2024’te istikrarını korudu. Yaklaşık 22 milyar dolarlık net sigorta kaybından, neredeyse 25 milyar dolarlık net sigorta kazancına geçiş yaptı. Yılın net geliri de önemli ölçüde iyileşti, ancak bunun yaklaşık %40’ı, birçok sigorta şirketine sahip olan bir çok uluslu şirketin olağandışı hisse senedi satışlarından elde edilen sermaye kazançlarından kaynaklandı” dedi.
Gordon, “Önümüzdeki yıl bu zamanlara kadar, ev sigortası şirketleri muhtemelen yedi yıl üst üste net sigorta kaybı bildirecek. Bu, bu yılın Ocak ayında Kaliforniya yangınlarının neden olduğu rekor sigortalı zararları da içeriyor. Kişisel otomobil sigortası zarar oranları 2024’te iyileşti, ancak yükselen enflasyon ve yasal sistem suiistimalleri nedeniyle etkilenmeye devam ediyor. Önerilen tarifeler, yıllık otomobil sigortası hasar maliyetlerine tahmini olarak 7-24 milyar dolar ek maliyet getirebilir” şeklinde konuştu.
Gordon, “Sigortacılar, 2024 sonunda kötüleşen yasal sistem suiistimalleri ve sosyal enflasyondan kaynaklanan olumsuz gelişmeleri yansıtmak için zarar ve zarar düzeltme rezervlerini önemli ölçüde artırdı. Sigortacılar, Kaliforniya’daki ev sigortası piyasasında zaten aşırı sıkıntılı bir ortamda, geriye dönük olarak hasar ödeme standartlarını değiştirme ve yangın dumanı kapsamını genişletme yönündeki baskıların piyasa üzerindeki etkisinden de derin endişe duyuyor” dedi.
Kaynak: Verisk ve APCIA raporları.
https://www.ifhaber.com/sigortacilik/verisk-ve-apcia-raporlarini-yayinladi/?feed_id=83271&_unique_id=67e0511914329
Yorumlar
Yorum Gönder