Ana içeriğe atla

IAB Europe 2024 AdEx Benchmark Raporu Açıklandı

IAB Europe 2024 AdEx Benchmark Raporu Açıklandı: Avrupa Dijital Reklam Pazarı İlk Kez 100 Milyar Euro’yu Aştı; Türkiye Öne Çıkan Pazarlardan Biri Oldu

Avrupa'nın dijital pazarlama ve reklam ekosisteminin çatı kuruluşu IAB Europe, merakla beklenen 2024 AdEx Benchmark Raporu'nu yayınladı. Rapora göre, Avrupa dijital reklam pazarı çift haneli büyümesini sürdürerek ilk kez 118,9 milyar Euro yıllık gelire ulaştı. Bu tarihi başarı, dijital reklamcılığın tartışmasız gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.

Rapordaki en dikkat çekici detaylardan biri ise, Türkiye'nin dijital reklamcılık pazarının güçlü performansı sayesinde Avrupa’daki en büyük ilk 10 pazar arasında 4. sıraya yükselmiş olması. Türkiye'nin bu başarısı, ülkenin dijital ekonomideki dinamizmini ve yenilikçi yapısını kanıtladı.

IAB Europe’un AdEx Benchmark Raporu, Avrupa genelindeki reklam harcamalarına ilişkin en güvenilir veri kaynağı olmaya devam ediyor. Açıklanan en son veriler, %16'lık bir büyüme ile toplam yatırımın 118,9 milyar Euro seviyesine ulaştığını gösterdi.

Genel Avrupa pazarına bakıldığında:

  • Sosyal medya, %23,9'luk büyüme ile en güçlü performans gösteren kanallardan biri olarak öne çıktı.
  • Perakende medya, %22,2 ile etkileyici bir çift haneli büyüme yaşadı.
  • Video, %24,5'lik artışla görüntülü reklam kategorisine liderlik etti.
  • Avrupa'daki tüm reklam harcamalarının neredeyse üçte ikisi (%67,2) artık dijital mecralarda gerçekleşiyor.

Bu sonuçlar, Avrupa'da dijitalleşmenin hız kesmeden devam ettiğini ve reklamverenlerin bütçelerini giderek daha fazla dijital kanallara yönlendirdiğini bir kez daha vurguladı. Türkiye'nin bu genel büyümenin lokomotiflerinden biri olması, ülkenin dijital reklam ekosisteminin sağlamlığını ve gelecek vadeden potansiyelini açıkça ortaya koydu.

2024 AdEx Benchmark Raporu’nun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

https://www.ifhaber.com/alisveris/iab-europe-2024-adex-benchmark-raporu-aciklandi/?feed_id=93888&_unique_id=68388b9aad461

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Halkbank Üreten Kadınlar Buluşmaları Başladı

Kadın girişimciliğini Türkiye’nin kalkınma hedeflerinin temel taşı olarak gören Halkbank , Üreten Kadınlar Buluşmaları ’na devam ediyor. 250 bin kadın girişimciye sağladığı 91 milyar TL'lik finansal destekle ekonomik ve toplumsal dönüşüme kalıcı katkı sağlayan Halkbank, 2025 yılında da Türkiye genelinde farklı illerde gerçekleştireceği buluşmalarla girişimcilik ekosisteminin gelişmesine öncülük etmeyi sürdürüyor. Halkbank, Kadınların Üretim Gücünü Türkiye Genelindeki Buluşmalarla Destekliyor Kadın girişimciliğini Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınma hedeflerinin temel unsurlarından biri olarak gören Halkbank , bu alandaki öncü çalışmalarını kesintisiz sürdürmeye devam ediyor. 2021–2022 yıllarında yoğun ilgi gören Üreten Kadınlar Buluşmaları, 5 Mayıs 2025 tarihinde Eskişehir ’de gerçekleştirilen ilk etkinlikle yeniden başladı. Eskişehir’de gerçekleşen ilk buluşma, kadın girişimciler tarafından yoğun ilgi ve takdirle karşılanırken; etkinlikler ile kadınların girişi...

EY Küresel Sigorta Görünümü 2025 Raporu Yayımlandı!

EY , Küresel Sigorta Görünümü raporunun 2025 versiyonunu yayımladı. Sigorta şirketlerine önemli bir rehberlik sunacak rapora göre; küresel çapta sigorta şirketlerinin birçok zorluğa rağmen son dönemde güçlü bir performans sergilediği dikkat çekiyor. İnovasyon yatırımlarını katma değerli hizmetlere ve güvenlik açıklarına doğru yönlendirmenin, sigorta şirketlerini önümüzdeki dönemde daha ileriye taşıyacağı öngörülüyor. Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY; güvenlik açıklarının olduğu her alanın, sigorta şirketlerinin amacına uygun bir şekilde yenilik yapabilmesi ve büyüyebilmesi için önemli sorumluluklar getirdiğini ortaya koyan Küresel Sigorta Görünümü 2025 raporunu yayımladı. Rapor; sigorta şirketlerini etkileyen değişen küresel dinamikler karşısında inovasyona dayalı bir büyüme sağlanması gerektiğini gösteriyor. Rapora göre, küresel çapta siber saldırılardan kaynaklanan kayıpların %99'unun ve doğal af...

Erdinç Yurtseven Kimdir?

Erdinç Yurtseven , Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta 'nın Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır. 30 yılı aşkın deneyime sahip olan Yurtseven , sigorta sektöründe önemli bir liderdir. Kariyerine kamu sektöründe başlamış ve ardından özel sektördeki başarılarıyla tanınmıştır. MAPFRE Sigorta 'daki liderliği, sektöre kattığı yenilikçi bakış açısı ve stratejik vizyonuyla şirketi Türkiye’deki en güçlü sigorta markalarından biri haline getirmiştir. Eğitim Gies College of Business - University of Illinois Urbana-Champaign Master of Science in Finance (2001 - 2003) Finans alanında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Bu eğitim, finansal yönetim ve stratejik karar alma becerilerini geliştirmiştir. Marmara Üniversitesi Bachelor's degree, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Public Administration (1985 - 1989) Kamu Yönetimi bölümünden lisans eğitimini almış ve ekonomi ile yönetim alanlarında sağlam bir temel kazanm...