Ana içeriğe atla

EY Tüketici Ürünleri Sektörü 2025 Durumu Raporunu Yayımladı

EY, tüketici ürünleri firmalarının tüketicilerin, perakendecilerin ve sermaye piyasalarının ilgisini ve güvenini kazanmak için harekete geçmesi gerektiğini açıkladı.

EY Tüketici Ürünleri Sektörü 2025 Durumu raporu yayımlandı. Rapora göre, tüketici ürünleri firmalarının; tüketiciler, perakendeciler ve sermaye piyasaları nezdindeki ilgiyi kazanması için yeni stratejiler belirlemesi gerekiyor. Rapor, 2025 yılında sektörün başarılı olabilmesi için bir yol haritası sunuyor.

Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY, Tüketici Ürünleri Sektörü 2025 Durumu raporunu yayımladı. Dünya genelinde 500'den fazla tüketici ürünleri üreticisi ve perakendecisi, 20.000'den fazla tüketici, 190 tüketici ürünleri şirketi CEO'su ve 24 sektör yöneticisi ile yapılan görüşmeleri kapsayan rapora göre, tüketici ürünleri sektörü kritik bir dönemden geçiyor.

Rapor, tüketici ürünleri sektörünün karşılaştığı zorlukların ve fırsatların ayrıntılı bir analizini yapıyor ve günümüzün hızla gelişen pazarında yatırım ve inovasyonun nereye odaklanması gerektiğine dair bir yol haritası sunuyor. Aynı zamanda rapor, tüketici ürünleri firmalarını tüketiciler, perakendeciler ve sermaye piyasaları ile marka uygunluğu oluşturmak için hızlıca harekete geçmeye ve büyümeyi sağlamak için fiyatlandırma gücü stratejilerine olan geçmiş bağımlılıktan uzaklaşmaya çağırıyor.

Tüketici Ürünleri Şirketleri Taktiksel Fiyatlandırma Stratejilerini Geliştirmeye Odaklanıyor

Tüketici ürünleri şirketlerinin değişen güven ortamında, istikrarlı ve güvenilir performans arayan yatırımcı beklentileri değişmiyor. Sektöre duyulan güven geçmiş yıllara kıyasla azalırken, hayat pahalılığı baskısıyla karşı karşıya kalan birçok firma maliyetleri düşürmeye, inovasyonu azaltmaya ve taktiksel fiyatlandırma stratejilerini geliştirmeye odaklanıyor.

Araştırmaya katılan tüketici ürünleri liderlerinin yaklaşık üçte ikisi (%65) yatırımcı beklentilerinin iş stratejilerini giderek daha fazla etkilediğini kabul ediyor. Birçok firmada hacim performansının düşük olması ve zorlu tüketici fiyatlandırma ortamının üst düzey büyümeyi zorlaması nedeniyle, tüketici ürünleri liderleri bir sonraki performans seviyesine ulaşmak için birleşme ve satın almalara yöneliyor.

Perakende Şirketlerine Güven Artıyor

Rapor, perakendecilere yönelik olarak ise önemli veriler sunuyor. Özel etiketli (private label) markaların yükselişi ve perakende medya ağlarının etkisiyle perakendecilerin daha fazla güç kazandığını gösteriyor. Perakende şirketlerinin %78'i gelecekte raflarda sadece bir kitlesel marka kalacağına, geri kalan alanın ise özel, premium veya niş markalar olacağına inanıyor.

Sektörde Başarının Anahtarı İnovasyon ve İş Birliğinden Geçiyor

Rapora göre, tüketici ürünleri ve perakende şirketleri, değişen rekabet koşullarına rağmen iş birliğinin başarının temel unsurlarından biri olduğu konusunda hemfikir. Katılımcıların büyük çoğunluğu (%75 perakende, %77 tüketici ürünleri firması), iş birliğinin kritik önem taşıdığını belirtiyor.

EY Türkiye Şirket Ortağı, Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Kaan Birdal konuyla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

"EY olarak, Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektörüne yönelik küresel çapta gerçekleştirdiğimiz çalışmalardan biri olan Tüketici Ürünleri Sektörü 2025 Durumu Raporu, sektörün artık yalnızca fiyat rekabetiyle ayakta kalamayacağını net bir şekilde ortaya koyuyor. Tüketici ürünleri şirketlerinin, değişen tüketici beklentilerine hızla yanıt verebilen, perakende şirketleriyle daha güçlü iş birlikleri kurabilen ve inovasyonu önceliklendiren esnek yapılar kurmaları gerekiyor."

https://www.ifhaber.com/tuketici-kosesi/ey-tuketici-urunleri-sektoru-2025-durumu-raporunu-yayimladi/?feed_id=96745&_unique_id=6851b4d14817a

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EY Küresel Sigorta Görünümü 2025 Raporu Yayımlandı!

EY , Küresel Sigorta Görünümü raporunun 2025 versiyonunu yayımladı. Sigorta şirketlerine önemli bir rehberlik sunacak rapora göre; küresel çapta sigorta şirketlerinin birçok zorluğa rağmen son dönemde güçlü bir performans sergilediği dikkat çekiyor. İnovasyon yatırımlarını katma değerli hizmetlere ve güvenlik açıklarına doğru yönlendirmenin, sigorta şirketlerini önümüzdeki dönemde daha ileriye taşıyacağı öngörülüyor. Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY; güvenlik açıklarının olduğu her alanın, sigorta şirketlerinin amacına uygun bir şekilde yenilik yapabilmesi ve büyüyebilmesi için önemli sorumluluklar getirdiğini ortaya koyan Küresel Sigorta Görünümü 2025 raporunu yayımladı. Rapor; sigorta şirketlerini etkileyen değişen küresel dinamikler karşısında inovasyona dayalı bir büyüme sağlanması gerektiğini gösteriyor. Rapora göre, küresel çapta siber saldırılardan kaynaklanan kayıpların %99'unun ve doğal af...

Erdinç Yurtseven Kimdir?

Erdinç Yurtseven , Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta 'nın Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır. 30 yılı aşkın deneyime sahip olan Yurtseven , sigorta sektöründe önemli bir liderdir. Kariyerine kamu sektöründe başlamış ve ardından özel sektördeki başarılarıyla tanınmıştır. MAPFRE Sigorta 'daki liderliği, sektöre kattığı yenilikçi bakış açısı ve stratejik vizyonuyla şirketi Türkiye’deki en güçlü sigorta markalarından biri haline getirmiştir. Eğitim Gies College of Business - University of Illinois Urbana-Champaign Master of Science in Finance (2001 - 2003) Finans alanında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Bu eğitim, finansal yönetim ve stratejik karar alma becerilerini geliştirmiştir. Marmara Üniversitesi Bachelor's degree, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Public Administration (1985 - 1989) Kamu Yönetimi bölümünden lisans eğitimini almış ve ekonomi ile yönetim alanlarında sağlam bir temel kazanm...

Allianz Türkiye 2030 Sürdürülebilirlik Hedeflerine Ulaştı

Sigorta sektörünün öncü şirketlerinden Allianz Türkiye , ekosisteminin yeşil dönüşümüne rehberlik etme vizyonuyla sürdürülebilirlik yolculuğunda kararlı adımlar atmaya devam ediyor. 2024 yılı itibarıyla sürdürülebilirlik hedeflerinde güçlü bir ilerleme gösteren Allianz Türkiye, operasyonlarında kişi başı sera gazı emisyonunu 2019 yılına kıyasla %70 oranında azaltırken 2030 hedeflerine bugünden ulaştı. LEED ve Yeşil Ofis Sertifikası 'na sahip olan tüm ofislerinde elektrik tüketiminin tamamını yenilenebilir kaynaklardan sağlayan şirket, toplam atık miktarını da bir önceki yıla göre %38 oranında azaltma başarısı gösterdi. " Allianz ile Geleceğin Güvende " sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda kendi operasyonel süreçlerini dönüştürürken, ekosistemin sürdürülebilirlik yolculuğuna da rehberlik etmeyi hedefleyen Allianz Türkiye, gezegenimiz için etki ve toplum için değer yaratmaya devam ediyor. 2019 yılını baz alarak belirlediği 2030 hedeflerine emin adımlarla ...