
EY, tüketici ürünleri firmalarının tüketicilerin, perakendecilerin ve sermaye piyasalarının ilgisini ve güvenini kazanmak için harekete geçmesi gerektiğini açıkladı.
EY Tüketici Ürünleri Sektörü 2025 Durumu raporu yayımlandı. Rapora göre, tüketici ürünleri firmalarının; tüketiciler, perakendeciler ve sermaye piyasaları nezdindeki ilgiyi kazanması için yeni stratejiler belirlemesi gerekiyor. Rapor, 2025 yılında sektörün başarılı olabilmesi için bir yol haritası sunuyor.
Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY, Tüketici Ürünleri Sektörü 2025 Durumu raporunu yayımladı. Dünya genelinde 500'den fazla tüketici ürünleri üreticisi ve perakendecisi, 20.000'den fazla tüketici, 190 tüketici ürünleri şirketi CEO'su ve 24 sektör yöneticisi ile yapılan görüşmeleri kapsayan rapora göre, tüketici ürünleri sektörü kritik bir dönemden geçiyor.
Rapor, tüketici ürünleri sektörünün karşılaştığı zorlukların ve fırsatların ayrıntılı bir analizini yapıyor ve günümüzün hızla gelişen pazarında yatırım ve inovasyonun nereye odaklanması gerektiğine dair bir yol haritası sunuyor. Aynı zamanda rapor, tüketici ürünleri firmalarını tüketiciler, perakendeciler ve sermaye piyasaları ile marka uygunluğu oluşturmak için hızlıca harekete geçmeye ve büyümeyi sağlamak için fiyatlandırma gücü stratejilerine olan geçmiş bağımlılıktan uzaklaşmaya çağırıyor.
Tüketici Ürünleri Şirketleri Taktiksel Fiyatlandırma Stratejilerini Geliştirmeye Odaklanıyor

Tüketici ürünleri şirketlerinin değişen güven ortamında, istikrarlı ve güvenilir performans arayan yatırımcı beklentileri değişmiyor. Sektöre duyulan güven geçmiş yıllara kıyasla azalırken, hayat pahalılığı baskısıyla karşı karşıya kalan birçok firma maliyetleri düşürmeye, inovasyonu azaltmaya ve taktiksel fiyatlandırma stratejilerini geliştirmeye odaklanıyor.
Araştırmaya katılan tüketici ürünleri liderlerinin yaklaşık üçte ikisi (%65) yatırımcı beklentilerinin iş stratejilerini giderek daha fazla etkilediğini kabul ediyor. Birçok firmada hacim performansının düşük olması ve zorlu tüketici fiyatlandırma ortamının üst düzey büyümeyi zorlaması nedeniyle, tüketici ürünleri liderleri bir sonraki performans seviyesine ulaşmak için birleşme ve satın almalara yöneliyor.
Perakende Şirketlerine Güven Artıyor
Rapor, perakendecilere yönelik olarak ise önemli veriler sunuyor. Özel etiketli (private label) markaların yükselişi ve perakende medya ağlarının etkisiyle perakendecilerin daha fazla güç kazandığını gösteriyor. Perakende şirketlerinin %78'i gelecekte raflarda sadece bir kitlesel marka kalacağına, geri kalan alanın ise özel, premium veya niş markalar olacağına inanıyor.
Sektörde Başarının Anahtarı İnovasyon ve İş Birliğinden Geçiyor
Rapora göre, tüketici ürünleri ve perakende şirketleri, değişen rekabet koşullarına rağmen iş birliğinin başarının temel unsurlarından biri olduğu konusunda hemfikir. Katılımcıların büyük çoğunluğu (%75 perakende, %77 tüketici ürünleri firması), iş birliğinin kritik önem taşıdığını belirtiyor.
EY Türkiye Şirket Ortağı, Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Kaan Birdal konuyla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:
"EY olarak, Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektörüne yönelik küresel çapta gerçekleştirdiğimiz çalışmalardan biri olan Tüketici Ürünleri Sektörü 2025 Durumu Raporu, sektörün artık yalnızca fiyat rekabetiyle ayakta kalamayacağını net bir şekilde ortaya koyuyor. Tüketici ürünleri şirketlerinin, değişen tüketici beklentilerine hızla yanıt verebilen, perakende şirketleriyle daha güçlü iş birlikleri kurabilen ve inovasyonu önceliklendiren esnek yapılar kurmaları gerekiyor."
https://www.ifhaber.com/tuketici-kosesi/ey-tuketici-urunleri-sektoru-2025-durumu-raporunu-yayimladi/?feed_id=96745&_unique_id=6851b4d14817a
Yorumlar
Yorum Gönder