Ana içeriğe atla

HackZone by Allianz 5 Yaşında

Yeni nesil sigortacılığa öncülük eden Allianz Türkiye'nin, sigorta sektöründe inovasyonu desteklemek ve teşvik etmek amacıyla hayata geçirdiği HackZone Programı 5'inci dönemini başarıyla tamamladı. Türk sigorta sektöründe ilk açık inovasyon programı olan HackZone by Allianz'da bu dönem yapay zekâ, dijital sağlık ve iklim değişikliği gibi alanlara odaklanan girişimler, inovatif projelerini HackZone by Allianz Demo Day etkinliğinde tanıtma fırsatı buldu. Programa katılan start-up'lar, yatırımcıların da dikkatini çekerek bugüne dek toplamda 15,5 milyon doları aşan dış yatırım alma şansına sahip oldu.

Sigorta sektörünün öncü şirketlerinden Allianz Türkiye, 2020 yılından bu yana her yıl gerçekleştirdiği açık inovasyon programı HackZone'da start-up'larla birlikte yenilikçi iş modelleri geliştirerek, sektörde inovasyonu teşvik ediyor. Tenity iş birliğiyle 5 yıldır düzenlenen HackZone Programı kapsamında bugüne dek 590'dan fazla start-up değerlendirmeye alındı. 46 yenilikçi girişim programa dahil oldu. 34 farklı girişimle iş birliği yapılarak projelerini hızlandırmalarına katkıda bulunuldu. Programda yer alan start-up'lar şimdiye kadar ekosistemden 15,5 milyon doları aşan miktarda yatırım aldı.

Programın bu yılki katılımcıları Alon HealthBranchsightIngosaProwthText2Test ve Werover oldu. Start-up'lar, bu yılın ana temaları olarak belirlenen yapay zekâ (AI), makine öğrenmesi (ML), iklim krizi ile mücadele ve dijital sağlık alanlarında sigorta çözümleri üzerine çalıştı. Start-up'lar, HackZone by Allianz Demo Day etkinliğinde; yatırımcılar, sektörün önde gelen şirketlerinin inovasyon yöneticileri ve Allianz Türkiye'nin icra kurulu üyelerinden Onur KırcıFahri Kaan Toker ve Evren Ayorak ile bir araya gelerek girişimlerini ve inovatif projelerini tanıtma fırsatı buldu.

"HackZone Programı ile Sigorta Sektöründe İnovasyonu İleri Taşımayı Hedefliyoruz"

HackZone by Allianz 5 Yaşında
HackZone by Allianz 5 Yaşında

2017 yılında sektörde bir ilke imza atarak kurdukları İnovasyon Ofisi ile inovasyonu kurum kültürünün merkezine koyduklarını söyleyen Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Onur Kırcı, "Sektörde yeni nesil sigortacılığın öncüsü olma hedefiyle dijitalleşme yolculuğunu uzun yıllardır sürdüren Allianz Türkiye olarak inovatif iş modelleri geliştiren start-up'lar ve girişimlerle iş birliğini oldukça önemsiyor, bu iş birlikleri ile ekosistemimiz için değer yaratacak yenilikler hayata geçiriyoruz. İnovatif iş birlikleri kurarak AI ve ML gibi teknolojilerle sigorta sektöründe inovasyonu ileri taşımayı hedeflediğimiz HackZone programı 5 yıldır aralıksız devam ediyor. Hibe ve proje finansal desteklerimizin yanında Allianz'ın 50'den fazla uzman mentorunun bilgi ve deneyim paylaşımıyla da desteklenen HackZone süreci, girişimlerin sigorta sektörüne adapte olmasını kolaylaştırırken, gerçek ihtiyaçlara odaklanan çözümler geliştirmelerine de olanak tanıyor" dedi.

26 Start-up Sigorta Sektörüyle İlk Kez İş Birliği Gerçekleştirdi

Açık sigortacılık kavramını Türkiye'de sigorta sektörüne kazandıran ilk şirket olmanın sorumluluğu ile hareket ettiklerini söyleyen Kırcı, "HackZone ile bugüne dek 26 start-up, sigorta sektörüyle ilk kez iş birliği gerçekleştirdi. Bu girişimlerin birçoğu, sigorta gibi regülasyonlarla çevrili ve karmaşık bir sektörde yenilikçi çözümler sunarak sektöre önemli değerler kattı. HackZone, sadece teknoloji geliştirmeyi değil; müşteri deneyimini iyileştirme, operasyonel mükemmeliyeti sağlama ve iş ortaklarının dijital dönüşümünü hızlandırma gibi temel hedeflere de katkı sunuyor. Açık durumda bulunan API'larımızda sistemimize kayıtlı 5 binden fazla geliştiricimiz ile bu ekosistemi daha da büyütmeyi ve daha fazla girişimle birlikte sigorta sektöründe fark yaratan çözümler üretmeyi hedefliyoruz" dedi.

HackZone by Allianz 5 Yaşında (2)
HackZone by Allianz 5 Yaşında (2)

HackZone by Allianz Demo Day etkinliğinde "Insurtech ekosisteminin geleceği ve fırsatları" konulu bir de panel düzenlendi. Startups Watch kurucusu Serkan Ünsal'ın moderatörlüğünü üstlendiği panelde, e2VC ortaklarından Arın ÖzkulaNetmera Genel Müdürü Hasan Emre Özgür ve Allianz Türkiye Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı Fahri Kaan Toker sigorta sektöründe girişimcilik ekosistemini masaya yatırarak bu alandaki bilgi ve tecrübelerini konuklarla paylaştı.

HackZone by Allianz 5. Dönem Demo Day Etkinliğinde Yer Alan Start-up'lar:

Alon Health: B2B yıllık lisanslama modeli ile biometrik data güvenliği ve entegrasyonu sağlıyor.

Branchsight: Çok lokasyonlu markalar için geliştirilmiş bir dijital pazarlama platformu. Bayi, mağaza ve acente gibi satış noktalarının, bulundukları bölgede dijital reklamlarla bilinirliklerini artırarak fiziksel ziyaret sayısında artış sağlıyor.

Ingosa: Dijital reklamcılığı üretken (generative) yapay zekâ ve konuşma tabanlı AI teknolojileriyle dönüştüren yenilikçi bir reklam platformu. Geleneksel banner reklamlarına kıyasla kullanıcıların 10 kat daha fazla etkileşim ve 150 kat daha fazla dikkat göstermesini sağlayan Ingosa, aynı zamanda isim, e-mail, telefon gibi birinci parti verileri (first-party data) kullanıcı rızasıyla toplama imkânı sunuyor. Aktif olarak 46 marka ile çalışan Ingosa, başta İngiltere, Kuzey Amerika, Kanada ve Avrupa pazarları olmak üzere global pazarlarda aktif olarak büyüyor ve stratejik ortaklıklar geliştiriyor. Son dönemde Allianz HackZone programından mezun olan Ingosa, Allianz Türkiye ile müşteri etkileşimini güçlendirecek projeler geliştirmeyi hedefliyor.

Prowth: CRM ekiplerinin kodlama yapmadan veriyi aksiyona dönüştürmesini sağlayan bir müşteri analitiği ve pazarlama strateji öneri platformu. Platforma giren satış verileri, saatler içerisinde müşteri segmentleri, kampanya potansiyelleri ve stratejik pazarlama kampanya önerileri ile raporlanıyor. Platform üzerinden kampanyaların segmentlere etkileri ölçülerek, performans takibi ile sürekli iyileştirme ve büyümeye alan açıyor.

Text2Test: Doğal dilde, hatta video formatında tarif edilen senaryoları; verifikasyon gibi tüm QA perspektiflerini kapsayacak şekilde, çalıştırılabilir, uçtan uca ve kendi kendini iyileştiren testlere dönüştürüyor. Web ve mobil uygulamalar için tam destek sunan yapısıyla, tüm ekip, herhangi bir teknik bilgiye ihtiyaç duymadan test otomasyonunu doğrudan kendisi gerçekleştirebiliyor.

Werover: Yapay zekâ tabanlı 7/24 rüzgâr türbin kanadı sağlık izleme sistemi sunarak, erken aşamada hasar tespitini mümkün kılıyor. Ocak 2024 yılında piyasaya sunduğu Windrover teknolojisi, Türkiye, İngiltere ve Avrupa'da 400'den fazla türbine kuruldu. 2 yıl içinde 2,1 milyon dolar yatırım aldı.

https://www.ifhaber.com/sigortacilik/hackzone-by-allianz-5-yasinda/?feed_id=97257&_unique_id=6854482b4a906

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EY Küresel Sigorta Görünümü 2025 Raporu Yayımlandı!

EY , Küresel Sigorta Görünümü raporunun 2025 versiyonunu yayımladı. Sigorta şirketlerine önemli bir rehberlik sunacak rapora göre; küresel çapta sigorta şirketlerinin birçok zorluğa rağmen son dönemde güçlü bir performans sergilediği dikkat çekiyor. İnovasyon yatırımlarını katma değerli hizmetlere ve güvenlik açıklarına doğru yönlendirmenin, sigorta şirketlerini önümüzdeki dönemde daha ileriye taşıyacağı öngörülüyor. Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY; güvenlik açıklarının olduğu her alanın, sigorta şirketlerinin amacına uygun bir şekilde yenilik yapabilmesi ve büyüyebilmesi için önemli sorumluluklar getirdiğini ortaya koyan Küresel Sigorta Görünümü 2025 raporunu yayımladı. Rapor; sigorta şirketlerini etkileyen değişen küresel dinamikler karşısında inovasyona dayalı bir büyüme sağlanması gerektiğini gösteriyor. Rapora göre, küresel çapta siber saldırılardan kaynaklanan kayıpların %99'unun ve doğal af...

Erdinç Yurtseven Kimdir?

Erdinç Yurtseven , Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta 'nın Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır. 30 yılı aşkın deneyime sahip olan Yurtseven , sigorta sektöründe önemli bir liderdir. Kariyerine kamu sektöründe başlamış ve ardından özel sektördeki başarılarıyla tanınmıştır. MAPFRE Sigorta 'daki liderliği, sektöre kattığı yenilikçi bakış açısı ve stratejik vizyonuyla şirketi Türkiye’deki en güçlü sigorta markalarından biri haline getirmiştir. Eğitim Gies College of Business - University of Illinois Urbana-Champaign Master of Science in Finance (2001 - 2003) Finans alanında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Bu eğitim, finansal yönetim ve stratejik karar alma becerilerini geliştirmiştir. Marmara Üniversitesi Bachelor's degree, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Public Administration (1985 - 1989) Kamu Yönetimi bölümünden lisans eğitimini almış ve ekonomi ile yönetim alanlarında sağlam bir temel kazanm...

Allianz Türkiye 2030 Sürdürülebilirlik Hedeflerine Ulaştı

Sigorta sektörünün öncü şirketlerinden Allianz Türkiye , ekosisteminin yeşil dönüşümüne rehberlik etme vizyonuyla sürdürülebilirlik yolculuğunda kararlı adımlar atmaya devam ediyor. 2024 yılı itibarıyla sürdürülebilirlik hedeflerinde güçlü bir ilerleme gösteren Allianz Türkiye, operasyonlarında kişi başı sera gazı emisyonunu 2019 yılına kıyasla %70 oranında azaltırken 2030 hedeflerine bugünden ulaştı. LEED ve Yeşil Ofis Sertifikası 'na sahip olan tüm ofislerinde elektrik tüketiminin tamamını yenilenebilir kaynaklardan sağlayan şirket, toplam atık miktarını da bir önceki yıla göre %38 oranında azaltma başarısı gösterdi. " Allianz ile Geleceğin Güvende " sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda kendi operasyonel süreçlerini dönüştürürken, ekosistemin sürdürülebilirlik yolculuğuna da rehberlik etmeyi hedefleyen Allianz Türkiye, gezegenimiz için etki ve toplum için değer yaratmaya devam ediyor. 2019 yılını baz alarak belirlediği 2030 hedeflerine emin adımlarla ...